На панельній дискусії обговорили використання золошлаків у будівництві доріг
![На панельній дискусії обговорили використання золошлаків у будівництві доріг](https://lvivoblrada.gov.ua/storage/articles/b5b212485558054bc0f7ff865d9a880b.png)
26.06.2019
Чи здатна Україна вирішити одночасно проблеми будівництва доріг та накопичення промислових відходів? Про це говорили на панельній дискусії IV Форуму місцевого розвитку у Трускавці.
За статистикою, яку навів заступник директора департаменту Міністерства екології та природних ресурсів Олександр Семенець, в Україні щороку налічується півмільярда тонн відходів.
З них лише 10-11 млн тонн становлять ТПВ. 98% - промислові відходи.
Місця накопичення промислових відходів переважно не відповідають екологічним нормам. Обсяг утилізації становить 30%.
При цьому частина промислових відходів може бути використана в дорожньому будівництві.
«В Україні накопичилося біля 250 млн тонн золошлакових відходів. Це як 40 пірамід Хеопса. Ці відходи займають площі, які можуть бути використані більш ефективно. Щороку виробляється біля 6 мільйонів тонн таких відходів, які утилізуються лише частково. Європа утилізує біля 43% таких відходів, а Польща – 76%, тому що вона використовує їх в дорожньому будівництві. Цей матеріал має великий потенціал саме в цій галузі», - розповів комерційний директор Recycling Solutions Крістіан Єригін.
Від 30 до 40% матеріалів при будівництві доріг може бути заміщено золошлаками. Головна проблема, яка не дає це зробити – старий підхід до проектування. Якщо замовник, а це держава, буде включати в свої завдання золошлакові матеріали, то їх будуть використовувати. Нещодавно була побудована дорога Ковель - Жовква. Жодна тонна золошлакових матеріалів не була використана. Хоча в 30 кілометрах є електростанція. Це цінний ресурс, який треба використовувати» - додав Крістіан Єригін.
Отримуйте щоденні оновлення
![](https://lvivoblrada.gov.ua/img/grid.png)