На панельній дискусії обговорили використання золошлаків у будівництві доріг

На панельній дискусії обговорили використання золошлаків у будівництві доріг

26.06.2019

Чи здатна Україна вирішити одночасно проблеми будівництва доріг та накопичення промислових відходів? Про це говорили на панельній дискусії  IV Форуму місцевого розвитку у Трускавці.

За статистикою, яку навів заступник директора департаменту Міністерства екології та природних ресурсів Олександр Семенець, в Україні щороку налічується півмільярда тонн відходів.

З них лише 10-11 млн тонн становлять ТПВ. 98% - промислові відходи.

Місця  накопичення промислових відходів переважно не відповідають екологічним нормам. Обсяг утилізації становить 30%.   

При цьому частина промислових відходів може бути використана в дорожньому будівництві.

«В Україні  накопичилося біля 250 млн тонн золошлакових відходів. Це як 40 пірамід Хеопса. Ці відходи займають площі, які можуть бути використані більш ефективно. Щороку виробляється біля 6 мільйонів тонн таких відходів, які утилізуються лише частково. Європа утилізує біля 43% таких відходів, а Польща – 76%, тому що вона використовує їх в дорожньому будівництві. Цей матеріал має великий потенціал саме в цій галузі»,  - розповів комерційний директор Recycling Solutions  Крістіан Єригін.

Від 30 до 40% матеріалів при будівництві доріг може бути заміщено золошлаками. Головна проблема, яка не дає це зробити – старий підхід до проектування. Якщо замовник, а це держава, буде включати в свої завдання золошлакові матеріали, то їх будуть використовувати. Нещодавно була побудована дорога Ковель - Жовква. Жодна тонна золошлакових матеріалів не була використана. Хоча в 30 кілометрах є електростанція. Це цінний ресурс, який треба використовувати» - додав Крістіан Єригін.