Маємо створити дітям зі зруйнованих регіонів належні умови для навчання, - Ірина Гримак

Маємо створити дітям зі зруйнованих регіонів належні умови для навчання, - Ірина Гримак

17.08.2022

Адаптація до навчального процесу, взаємовідносини з вчителями, залучення дітей до позашкілля, подолання мовного бар’єру, психоемоційний стан та безпека  – основні питання, які сьогодні хвилюють батьків та дітей, які тимчасово переїхали на Львівщину. 

Про це йшлося під час презентації рекомендацій щодо адаптації учнів і учениць ВПО до навчального року на Львівщині, які підготували в межах проєкту Ради Європи  «Зміцнення громадської участі у демократичному процесі прийняття рішень в Україні» за ініціативи комісії з питань освіти, науки та інновацій обласної ради.

Проєкт презентували сьогодні, 17 серпня, для представників відділів освіти територіальних громад Львівщини.

Привітала присутніх голова Львівської обласної ради Ірина Гримак, яка висловила сподівання, що експертною допомогою зможуть скористатися в школах тих громад Львівщини, які готуються прийняти цьогоріч нових учнів з числа переселенців.

«Освітяни отримали поради щодо того, як створити дітям зі зруйнованих регіонів належні умови для навчання, допомогти знайти друзів, як адаптуватися в новому класі, подолати стрес і тривожність, ефективно навчатися в нових умовах», - зазначила Ірина Гримак.

Голова комісії з питань освіти, науки та інновацій Іванна Герус наголосила, що під час проведення цього дослідження найважливішим було почути думки батьків та бачення дітей, обговорити ті проблемні питання, які хвилюють їх у зв’язку з початком навчального року.  

«Ми працюємо над тим, щоб адаптаційний період пройшов максимально м’яко як для місцевих учнів, так і для тимчасово переміщених. У наших рекомендаціях також  йдеться про те, що полегшити ці процеси можуть допомогти безпосередньо класний керівник, психологи і навіть однокласники, які могли б стати тьюторами для друга по парті.
Що також важливо - це практикувати обмін  культурними особливостями  нашого регіону і того, з якого приїхали дитина, їх традиціями та історією. Україна різноманітна і тим і цікава», - зауважила Іванна Герус.

За підсумками обговорення освітяни озвучили пропозиції щодо проблемних питань, які потребують вирішення, а також наголосили на необхідності створення належних у мов для інклюзивного навчання.

З презентацією дослідження можна ознайомитися тут: