У Львівській філармонії стартував проєкт музикотерапії для постраждалих від російської агресії

13 липня комунальний заклад Львівської обласної ради «Львівська національна філармонія імені Мирослава Скорика» завершив 122-й концертний сезон знаковою подією, яка поєднала музику та турботу про тих, хто постраждав від війни.

У рамках закриття сезону стартував новий напрямок роботи Академічного симфонічного оркестру – участь у культурно-терапевтичних проєктах із можливістю реабілітації травмованих військових, ветеранів та цивільних.

Стартував проєкт з релаксаційного концерту “Renaissance” (“Відродження”), де камерний склад симфонічного оркестру під керівництвом Наталії Кіричук виконав симбіоз симфонічної музики та ембієнт-електроніки. Саундтреки створив ветеран ЗСУ Олександр Іванько, а партитуру адаптував британський композитор і музикотерапевт Найджел Осборн на основі матеріалів з реабілітаційного центру Unbroken.

«Цей проєкт – один із перших в Україні прикладів використання музики в терапії для ветеранів», – наголосили організатори.

Урочисту частину вечора присвятили музиці Моріса Равеля та Мирослава Скорика. Прозвучала «Елегія» і «Карпатський концерт» Скорика, а також симфонічні фрагменти з балету «Дафніс і Хлоя» Равеля. Завершився вечір Концертом для фортепіано з оркестром для лівої руки Моріса Равеля – твором, написаним для піаніста, який втратив руку на війні. Солістка Віоліна Петриченко виконала цю композицію разом з оркестром під диригуванням Хобарта Ерла (США–Україна).

«Мені випала честь виконати один із найсильніших творів, написаних у відповідь на жахи війни. Думаю про тих, хто вижив, вистояв, залишився з втратами – але живе! Українські композитори теж писали подібні твори. Концерт Борткевича для лівої руки – вже у моїх планах», – зазначила Віоліна Петриченко.

У планах філармонії у новому сезоні – серія події в рамках травмочутливого мистецтва у співпраці з ініціативами Victory Beats, Art Therapy Force та ГО «Арт Дот».

Фото: Віталій Грабар

Інші новини